خشونت خانگی,کرونا,خشونت خانگی ایام کرونا,ضرو جرح,اثبات ضرب و جرح,لوث,دلیل,اثبات ضرب و جرح در خانه,خشونت علیه زنان
29
اردیبهشت

خشونت های خانگی (ضرب و جرح در خانه)

به نام خدا با سلام و درود

در چند ماه اخیر با توجه به اجبار به در خانه ماندن متاسفانه خشونت های خانگی زیادی گزارش شده است. مسلم است هیچ دلیلی مجوز اعمال خشونت برای هیچ کسی نیست.

لازم است خانواده های با مدیریت صحیح منابع و تفریح وسرگرمی مناسب این فرصت را در جهت الفت بیشتراعضای خانواده غنیمت شمرند. به هر حال در صورت هرگونه خشونت های خانگی می توانید از کمک و مشاوره اورژانس اجتماعی به شماره 123 و یا واحد ها مشاوره مستقر در کلانتری های منتخب و در نهایت مشاوره وکلا بهره مند شوید.

جهت پیشگیری از هرگونه خشونت بهتر است خانواده های با مطالعه و تحقیق ، مهارت های زندگی خود را ارتقا داده و آماده شرایط بحرانی و سخت بشوند و با همیاری بیشتر این تهدید را تبدیل به فرصت نموده و حداکثر بهره را از موقعیت ایجاد شده ببرند.

طبق قوانین متعدد مادر و کیفری حقوق اشخاص در هر شرایطی محترم است وقانون از افراد جامعه در مقابل هر گونه خشونت حمایت می کند.

پرسش های در مورد ضرب و جرح هایی که در محیط خانه رخ می دهد وجود دارد که آیا این موارد که اغلب بدون حضور شاهد است قابل اثبات است؟ در پاسخ عرض می شود در صورتیکه برای قاضی پرونده از طریق هرگونه دلیلی علم حاصل شود موضوع قابل اثبات است و در موضوعات کیفری اصل آزادی دلایل حاکم است. همچنین در مواردی با حدوث لوث(ظن قوی یا احتمال قوی ارتکاب جرم با توجه به نشانه های موجود) با قسم نیز قابل اثبات است.

با توجه به ملاحظات و حساسیت زیاد موضوعات خانوادگی بهتر است قبل از هر گونه اقدام با حوصله مشورت نمایید وسپس تصمیم گیری و اقدام فرمایید.

پیروز باشید

  • توسط : رضا زیرک باش
  •  29 اردیبهشت 1399


به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاه خود را ارسال کنید

بله