بسته خبری 3-2( پاس‌کاری مسافران زخم‌خورده از کرونا، معاون آموزشی وزارت بهداشت: بازگشایی دانشگاه‌ها زودهنگام نخواهد بود)

کووید19,ویروس کرونا,چین,ووهان,تعطیلی مدارس,تعطیلی دانشگاه ها,مسافران نوروزی
10
فرودین

بسته خبری 3-2( پاس‌کاری مسافران زخم‌خورده از کرونا، معاون آموزشی وزارت بهداشت: بازگشایی دانشگاه‌ها زودهنگام نخواهد بود)

پاس‌کاری مسافران زخم‌خورده از کرونا

ششم اسفند ۹۸ بود که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همزمان با وزارت راه و شهرسازی، دستورالعملی را صادر کردند که در صورت کنسلی سفر به دنبال شیوع ویروس کرونا، وجوه دریافت شده بدون کسر جریمه، بازگردانده شود. آن موقع برخی شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها از اجرای این دستور به بهانه‌ این‌که هنوز بخشنامه‌ای به دستشان نرسیده، سرپیچی کردند.

شکایت‌هایی هم از ناحیه مردم مطرح شد که برخلاف آن دستورالعمل ها، بابت کنسلی سفر جریمه پرداخته‌اند و فقط بخشی از پولشان را پس گرفته اند. عده ای از مسافران انصرافی هم گفتند که هیچ پولی به آن ها برگردانده نشده است و آژانس های مسافرتی، ایرلاین ها و هتل مهلت گرفته اند که در وقت دیگری تسویه حساب کنند، حتی اخطارهای سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و توصیه های وزارتخانه های راه و گردشگری هم در اجرای تعهدات تاسیسات گردشگری و ایرلاین ها کارساز نبود. برخی از این شرکت ها گفته‌اند پول مردم را برمی‌گردانند اما به شرط آنکه هتل ها و ایرلاین ها این پول را پس بدهند.

ایسنا

معاون آموزشی وزارت بهداشت: بازگشایی دانشگاه‌ها زودهنگام نخواهد بود

علی اکبر حق دوست گفت:

از نظر علمی زمانی ما می توانیم در مورد بازگشایی مدارس صحبت کنیم که دو دوره ۱۰ روزه روند کاهنده ابتلا را شاهد باشیم و ویروس به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده باشد.

ضمن اینکه جو اجتماعی نیز مهم است و زمانی که والدین دانش آموزان و دانشجویان مضطرب باشند حتی اگر مدارس و دانشگاه‌ها هم باز باشند مشارکت خانواده ها کم است.

از نظر علمی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها زودهنگام نخواهد بود.

درباره آزمون های کشوری ما چندین سناریو را برای آزمون ها ترسیم کردیم. ممکن است که کمی از استانداردهای آموزشی حضوری کمی عدول کنیم ممکن است امتحانات جامع را به تعویق بیاندازیم.

مهر



  • توسط : رضا زیرک باش
  •  10 فرودین 1399


به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاه خود را ارسال کنید

بله