رابطه نامشروع,وکیل پایه یک,لایحه تجدیدنظر خواهی,موکل,دفاع,قانون,قانون کیفری,وکالت دادگاه
18
خرداد

لایحه تجدید نظر خواهی رابطه نامشروع

بسمه تعالی

ریاست محترم دادگاه تجدید استان اصفهان با سلام و احترام

درخصوص دادنامه شماره شعبه کیفری اکنون در وقت مقرر مراتب اعتراض خود و موکل را به استحضار می رساند و به استناد بند ب و ت ماده 434 قانون ایین دادرسی کیفری جدید تقاضای تجدیدنظرخواهی می شود:

مقدمه :

همانطور که از پرونده مشخص است موکلین که خانواده متدین و ایثارگر هستند جهت حفظ آبروی خود و جلوگیری از اعمال ناپسند دخترشان (متهم) به ناچار به دادگستری پناه آورده و اقدام به طرح شکایت رابطه نامشروع و ... نموده اند که بعد از طرح شکایت اینجانب به درخواست موکلین در پرونده اعلام وکالت نموده و لیکن در موضوع رابطه نامشروع به جهت عدم صلاحیت دادسرا ، مدارک در دادسرا پذیرفته و پیوست نشد و بازپرس محترم و کلانتری اعلام کردند که مدارک را مطابق قانون در دادگاه ارائه بدهید. پس از صدور قرار عدم صلاحیت دادسرا در موضوع رابطه نامشروع و منع تعقیب سرقت ، به قرار منع تعقیب اعتراض شد لیکن هیچ اخطاری به اینجانب جهت ارجاع موضوع و طرح شکایت رابطه نامشروع نشد و متاسفانه دادگاه شعبه ...کیفری بدون اخذ شکایت اینجانب به عنوان وکیل شکات و ارائه مدارک اقدام به صدور رای برائت نموده است. دفاعیات :

1. همانطور که به استحضار رسید اساسا شکایت رابطه نامشروع قابلیت طرح در دادسرا را نداشته و طبق قانون بایستی شکایت در دادگاه رسیدگی می شد وبه تبع مدارک خواسته نشد و اینکه دادگاه در دادنامه اعلام نموده که دلیل ارائه نشده نادرست است چرا که اصلا دلایل به خاطر محتوی نامشروع آن قابلیت ارائه در دادسرا و کلانتری را نداشته و اینجانبان نیز اطلاعی از محل ارجاع دادگاه نداشتیم تا مدارک را ارئه کنیم و دادگاه نیز پس از ارجاع شکایت هیچ اخطاری مبنی بر پیگیری و ارائه دلایل به اینجانب نداده است بنابراین شکایت در دادگاه اصلا استماع و رسیدگی نشده است.

2. متهم پرونده خانم ...در پیام های ارسالی به دوست خود ...و یک شخص رمال و حتی خود ... که متهم است بارها اقرار کرده است که آقای ... با وی رابطه نامشروع برقرار کرده است. متاسفانه بین آنها عکس های برهنه نیز رد و بدل شده است.

3. مطابق پیام های موجود خانم ... متهم را ترغیب به فساد نموده وآقای نیز متهم را با این ترفند که سراطان دارد اغفال نموده و حتی مقادیرقابل توجهی پول از متهم اخذ نموده است ودر نهایت تهدید به افشا موضوع کرده است.

4. متهم اکنون از منزل متواری است و در منزل خواهرش ساکن است و طبق اظهارات شاهد اقای ...هنوز به رفتارش ادامه می دهد.

5. اکنون تعدادی از پیام های ارسالی از سوی متهم و فیش های واریزی به پیوست به عنوان مدرک تقدیم می گردد که این پیام های نشان دهنده اعمال و رفتار نامتعارف و نامشروع متهمین می باشد الباقی پیام ها وعکس ها به جهت کثرت آنها به صورت حضوری و به صورت لوح فشرده (CD) تقدیم دادگاه می شود.

6. ضمنا مدارک دیگر مورد استناد شهادت شهود به اسامی خانم ها ... و ... می باشند که در جریان این موضوع جرم می باشند. تقاضای استماع شهادت آنها نیز می شود.

اکنون با توجه به موارد فوق ؛ اولا قانونا قاضی محترم مکلف به اخذ و استماع و اطلاع به پیگیری شکایت اینجانبان بوده است که این امر صورت نگرفته و بدون دعوت واطلاع و اخذ دلایل رای برائت صادر شده است. ثانیا با توجه به حجم و کیفیت پیام ها که به استحضار رسید و اطلاع شهود وقوع جرم محرز است و لازم بوده که متهم جهت تحقیق در دادگاه حاضر شود که این امر نیز انجام نشده است.

لذا مطابق ماده قانونی فوق الذکر رای صادرشده مخالف قانون می باشد و دادگاه کیفری 2 با توجه به عدم رعایت تشریفات قانونی شکایت و دلایل را اخذ ننموده است وهیچ توجهی به دلایل موجود ننموده است و تحقیقات مقدماتی لازم را نیز انجام نداده است لذا از محضر عالی تقاضای رسیدگی و نقض دادنامه جهت انجام سیر قانونی پرونده ازجمله شروع و تکمیل تحقیقات و رسیدگی به شکایت از سوی دادگاه می شود.

با سپاس وکیل پایه یک دادگستری رضا زیرک باش

  • توسط : رضا زیرک باش
  •  18 خرداد 1399


به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاه خود را ارسال کنید

بله