بسته خبری 2-2 (مردم تخلفاتی را که باعث شیوع بیماری کرونا می‌شود گزارش کنند، افزایش خشونت خانگی در دوران قرنطینه، دستورات ویژه رییس قوه قضاییه در مورد زندان ها)

کووید19,ویروس کرونا,چین,خشونت خانگی,احتکار اقلام بهداشتی,گرانفروشی,زندان سقز
09
فرودین

بسته خبری 2-2 (مردم تخلفاتی را که باعث شیوع بیماری کرونا می‌شود گزارش کنند، افزایش خشونت خانگی در دوران قرنطینه، دستورات ویژه رییس قوه قضاییه در مورد زندان ها)

مردم تخلفاتی را که باعث شیوع بیماری کرونا می‌شود گزارش کنند

معاون اجتماعی قوه قضاییه:

شهروندان در صورت مشاهده تخلفاتی که باعث شیوع بیماری کرونا می شوند می‌توانند در سامانه سجام به آدرس sajam.scpd.ir گزارش های خود را ثبت کنند.

احتکار، گرانفروشی و هرگونه تخلف در توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم (از قبیل ماسک، دستکش، الکل، ژل ضد عفونی و...)، تهیه یا توزیع اقلام بهداشتی تقلبی و غیرمجاز، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، جایگاه‌های عرضه سوخت، نانوایی‌ها و مراکز عرضه نان برخی از مواردی است که می‌توان گزارش آن را ثبت کرد.

پایگاه خبری اختبار 

افزایش خشونت خانگی در دوران قرنطینه

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد موارد خشونت خانگی در این کشور در یک هفته اخیر همزمان با اجرای طرح قرنطینه برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا، بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

چندی پیش هم از افزایش شدید درخواست‌های طلاق در چین پس از پایان قرنطینه اخباری منتشر شده بود.

پایگاه خبری اختبار 

دستورات ویژه رییس قوه قضاییه در مورد زندان ها

رییس قوه قضاییه در نشستی ویژه با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، معاون اول قوه قضائیه، دادستان کل کشور، رئیس سازمان زندان‌ها و تعدادی از مقامات قضائی و انتظامی مسائل مربوط به زندان‎ها را مورد بررسی قرار داد.

در پایان این نشست رئیس قوه قضائیه به دادستان‎ کل کشور مأموریت داد تا ضمن پیگیری وقایع اخیر، با تشکیل کمیته‌های قضائی، اطلاعاتی و انتظامی در مرکز و همه استان‎ها نسبت به تشدید مراقبت‌های امنیتی از زندان‌ها و دستگیری متهمان متواری اقدام کرده و سریعا موضوع زندان سقز را بررسی کندو همچنین ضمن شناسایی مقصرین و برخورد قضائی قاطع با قاصرین و مقصرین این ماجرا، نتیجه را گزارش کند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد همچنان مسأله بهداشت و سلامت زندانیان نیز با اولویت دنبال شود و اجرای بخشنامه اخیر اعطای مرخصی و عفو تداوم یابد تا بواسطه اقدامات معدودی از مجرمان قانون‎شکن و سهل‎انگاری یا ضعف در تدابیر مراقبتی، سایر زندانیان که با رعایت مقررات در حال تحمل مجازات هستند، از تسهیلات و رأفت اسلامی محروم نشوند.

پایگاه خبری اختبار

  • توسط : رضا زیرک باش
  •  09 فرودین 1399


به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاه خود را ارسال کنید

بله